About Me

My photo
"...saya cuma kehilangan cincin dan bukan kehilangan jari."

Friday, March 25, 2011

Jangan Palingkan Hatimu!

Assalamualaikum dan selamat berhari jumaat!

Mendapat mesej dari kawan lama di fb memang membuatkan aku terkejut! kau dah lama tak mesej aku! even mesej aku dulu pun kau tak balas! tapi jangan risau sebab aku tak pernah kecil hati sebab aku kenal kau! aku terima perangai kau macam tu!

Buka profil fb kau adalah benda pertama aku buat bila kau cakap kau ade masalah kawan! oh ye.. chenta hati kau da bertukar rupanya! erm.. maaf sebab aku lupa yang ni orang ke berapa! tapi sebagai orang yang lebih berpengalaman dari aku sepatutnya kau lebih arif! kau dah kenal erti chenta tu dari sekolah menengah lagi! dating kat tangga hujung bangunan, jumpa di belakang makmal, belanja makan di kantin sekolah! bila ingat balik kenangan lama aku rasa macam tak percaya aku n dua tiga orang geng kita boleh teman kau buat semua tu!

Dan aku nak ucapkan terima kasih atas sikap prihatin kau untuk carikan seorang "teman" untuk aku! terima kasih sebab susah payah tapi aku rasa tak perlu! kau 'sound' aku kolot bila aku kata aku tak mahu cari sekarang sebab aku percaya jodoh tu akan datang sendiri! aku tak percaya cinta di usia tak matang! aku mahu menjaga hati dan perasaan aku hanya untuk yang berhak! aku mahu buat dia rasa kagum dengan aku sebab dia boleh jadi yang pertama di hati aku! sekarang aku dah buktikannya dan satu hari nanti aku akan kenalkan dia dengan kau kawan!

Pertama kalinya aku minta maaf sebab aku tak boleh agree dengan kau! sebabnya aku tak dapat cari dimana salah teman lelaki kau! dan aku rasa marah sebab alasan kau untuk jatuh chenta lagi hanya semata mata benda dan hal remeh! aku tak mahu berceramah panjang seolah olah aku ni baek sangat! tapi aku mahu kau menghargai orang yang ada di sisi kau! bukan orang yang kau suka semata mata! SUKA dan CINTA dua perkara yang berbeza pengertiannya! Perasaan cinta itu dimulai dari mata hati, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Kalau kau mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi bila kau cuba menutup mata dari orang yang kau cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihati kau dalam jarak waktu yang cukup lama. 


"Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai! Satu titis air mata tu menyapa air mata yang satu lagi, "Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya! Siapa kamu pula?" Jawab titis air mata kedua tu," Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja!

Aku tak mahu kau menyesal kawan! Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang! 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia! Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak! Kadangkala kau tak menghargai orang yang mencintai kau sepenuh hati, sehinggalah kau kehilangannya!
Teringat ayat di TERFAKTAB dari entri LORD ZARA! "Kita semua pelik. Manusia tidak jatuh cinta dengan apa yang ada di hadapan mereka! Mereka mahukan sesuatu yang mereka tidak akan dapat miliki! Semakin sukar dicapai, semakin menarik!

Lebih banyak cabaran, lebih menarik!
Begitu ya?!
Senyum sinis!

(nota noti: Aku tak marah! Aku doakan yang terbaek untuk semua kawan kawan aku! Maafkan aku kawan menulis tentang kau di entri blog ni! Tapi bak kata aku pada CONAN selagi dia tak tau aku akan bebas menulis tapi bila dia tau aku akan mula bertapis! Tapi sayang aku pada dia tetap sama! Kawan.. doakan aku jumpa pengakhiran yang baek! Melihat kau banyak masalah dalam hubungan buat aku resah meniti hubungan yang panjang! credit to miza yang sudi pinjamkan berukband! entri serius ayat pon skema! hehe('',) 

No comments: