About Me

My photo
"...saya cuma kehilangan cincin dan bukan kehilangan jari."

Sunday, April 17, 2011

Saat Allah Masih Memberikan Nyawa!

Katil 18, Aras 1,
Wad 1, Pembedahan Perempuan,
Hospital Melaka!

tersedar setelah 3jam dari bilik bedah, perkara pertama yang aku rasa seolah olah mimpi!

Perasaan ini tak sama sepeti terjaga dari tidur! Mengambil nafas satu persatu pun sakit! amat sakit! apa lagi ayat yang boleh digambarkan selain kesakitan yang amat tak tertanggung dek badan sendiri!
Berat badan turun dua kilogram dari 40kg! kata HP antibodi aku lemah!

THANX 3jam tunggu aku di bilik bedah! sanggup ponteng kelas walaupun untuk seat final LJM attendent revision week kena 100%
Aku: aku ok! jangan risau!
                    HP: aku tak puas hati kalau tak tengok dengan mata aku sendiri! Tapi seyes nak seat final  dengan LJM attendent revision week kena 100%. Kejam punya polisi! Bengang lak aku! 
Aku: haha! tak apela!
HP: weh Hospital Melaka jauh tak dari Melaka Sentral?

aku tau HP giler! Dan aku tau dia akan datang! Buktinya hari kedua dia tersengih sengih datang dengan Kak Zira! Belikan makanan dan penuhkan meja di hospital! Tak lama lepas waktu melawat aku kol dia suruh dia bagitau famili aku yang aku da nak operate! Dia teman aku sampai ke bilik bedah! Doktor suruh dia masuk dan bagi aku kata kata semangat! 

3jam kemudian aku sedar! aku muntah muntah! aku rasa sakit sangat! tak dapat batuk tak dapat bernafas!  
Tapi Alhamdulillah semuanya OK! 

Apapun aku patut cakap A BIG THANX to ADEK MIZA yang banyak berkorban sepanjang aku sakit! Malam sebelum masuk hospital aku sakit perut! aku tak boleh tidur! Aku muntah banyak banyak kali! Dan dia pun akan bangun setiap kali aku muntah! Tolong urut aku! Tolong hantar aku ke hospital! Ponteng kelas petang tu sebab aku! Dan paling penting sanggup datang hantar beg pakaian aku! Bayangkan betapa jauhnya Hospital Melaka dan Uitm! THANX A LOT! 

THANX to my ETR's group: Manje, Ikin, Zura n Amelia Contesa!!
THANX to kawan kawan yang bagi support!
(sayang semua kawan kawan)

(nota noti: Miza... kuatkan semangat! walau apa pun yang berlaku lawan balik! Ingatlah walau seribu budi yang ditabur kadang kesilapan kecil yang satu itulah tetap di ingati orang!
Dah buka pembalut luka! adala dalam 4cm! dan bila batuk dan bersin menjadi perkara yang paling tak boleh buat sekarang! makan nasi berlauk ikan dan sup kosong! nangesT_T)

1 comment:

Rohaizura A. Rahim said...

walau seribu budi yang ditabur kadang kesilapan kecil yang satu itulah tetap di ingati orang!
take care, ana...